Tack för en mycket lyckad Slaka marknad!

Slaka motionsföreningsstyrelse vill tillsammans med Slaka Hembygdsförening, Kulturkraft Slaka och Hanekinds scoutkår tacka alla säljare och framför allt klasser för en mycket lyckad marknad lördagen 27 maj 2013. Vädret stod os bi och idel glada ansikten mötte oss under dagen som på det hela taget blev mycket lyckad. Vi vill avslutningsvis tacka Mona Ahl som är grundare till hela evenemanget. Det är till stor del tack vare hennes långa engagemang som vi fått ett så bra koncept att ta över och förvalta. Vår ambition är att denna marknad nu skall fortsätta vara ett årligen återkommande evenemang på skolgården sista lördagen i april.

Snart frisbeegolfbana i Slaka!

I fredags kom leveransen med 5 frisbeegolfkorgar och 100 frisbees (givetvis med vår logotype på). I maj-juni komer vi att sätta upp en frisbeegolfbana på gärdet öst/sydöst om fotbollsplanen vid skolan. I vintras fick vi alla tillstånd från länsstyrelsen och kommunen som behövs så nu är det snart spelpremiär. Vår förhoppning är att banan skall kunna användas av alla för en stunds lättsam motion mitt i kulturbygden kring skolan. Frisbees kommer att säljas via motionsföreningen. Vi ses på plan!

Snart dax för Slaka marknad

Du har väl inte missat Slaka marknad som hålls 27/4 09.30-14.00 på skolgården Slaka skola? Vi i motionsföreningen står som huvudarrangör tillsammans med Hanekids scoutkår, Hembygdsföreningen och Kulturkraft Slaka. Marknaden kommer att ha över 40 försäljare inkl nästan alla skolklasser i Slaka/Skeda skola och vår huvudambition är att marknaden ska ge klasserna lite tillskott i sina klasskassor. Ta med kontanter och glatt humör så fixar vi resten

/Styrelsen Slaka motionsförening