Förbättrade fritidsaktiviteter för barn&ungdomar i Slaka?

16/4 kommer Linköpings komuns ungdomsambassadörer att hålla ett möte i Skala skolas matsal. Syftet är att bjuda in till en diskussions kväll för att se vad de vuxna tycker och tänker kring barn och ungdomars föreningsliv ute i Slaka. De vill gärna att så många föräldrar kommer som möjligt. Det är ett ypperligt tillfälle att direkt kunna påverka kommunen i en angeläen fråga.

Håll ögon och öron öppna för mer exakta tider.

Slaka motionsförening via Mattias Hansson

Medlemsavgift 2013

Det är dags att förnya medlemskapet i Slaka Motionsförening.

Slaka Motionsförening har en aktiv verksamhet med varje år återkommande fasta evenemang som riktar sig till medlemmar och till allmänheten.

Några av våra viktigaste aktiviteter:

• Sköta ishockeyrinken och tennisbanan
  • Sköta om motionsspåret och ordna skidspår vintertid
  • Spårning av skidspår med snöskoter
  • Arrangera årligt valborgsfirande
  • Anordna Slakalunken – ett motionslopp för hela familjen
  • Slakaklunken – ett schysst tillfälle att träffa trevliga grannar
  • Aktivitetsdagar vid rinken

Årets nyheter!

• Vi kommer under våren arbeta för att färdigställa en bana för frisbeegolf i närheten av rinken.
  • Vi anordnar i år Slaka Marknad den 27:e April tillsamman med Slaka hembygdsförening, Hanekinds Scoutkår och Kulturkraft Slaka

Årsavgiften för medlemskap 2013 är 100 kr för familj och 50 kr för enskild medlem. Du kan betala in medlemsavgiften på vårt bg 5461-0597.

Glöm inte att uppge ditt/era namn, adress och E-postadress på inbetalningsavin alternativt skicka dem till medlem@slakamotionsforening.se